Brev:
Dreng på 7 måneder vil ikke spise
6. februar 2004
Alder:
7 mdr.
Dreng på 7 måneder vil ikke spise
Hej
Jeg har en dreng på 7 måneder, der ikke har villet spise noget udover bryst i de sidste 4 dage. Han er normalt en sulten fyr, der er vant til at spise hver 2½-3 time - og har uden problemer fået grød og lign. fra han var 4 måneder gammel.
Han virker faktisk ikke syg, dvs. han er nok lidt mere træt end normalt og hviler sig oftere op ad en når man sidder med ham. Men ellers griner han og "møver rundt" som han plejer. Han har heller ikke feber.
Inden han holdte op med at ville spise, gik jeg og undrede mig over at han i et stykke tid havde haft afføring (af "normalt udseende") 6-7 gange om dagen. Nu er det kun et par gange om dagen, vel fordi han ikke rigtig spiser noget. Endvidere skal jeg tilføje, at det virker som om han har lidt mere luft i maven end sædvanlig.
Når han ikke har villet spise noget i op mod 4 timer og begynder at græde, tilbyder jeg ham brystet som han kaster sig over som om han altså er sulten.
Håber, du kan sige om han gennemgår en eller anden "fase", jeg ikke har hørt om, eller om han mon har ondt i maven eller..?
Og hvor lang tid kan en dreng på 7 måneder klare sig uden fast føde?
Med venlig hilsen
Trine