Dreng på 7 måneder vil ikke spise

6. februar 2004

Alder:
7 mdr.

Dreng på 7 måneder vil ikke spise

Hej

Jeg har en dreng på 7 måneder, der ikke har villet spise noget udover bryst i de sidste 4 dage. Han er normalt en sulten fyr, der er vant til at spise hver 2½-3 time - og har uden problemer fået grød og lign. fra han var 4 måneder gammel.

Han virker faktisk ikke syg, dvs. han er nok lidt mere træt end normalt og hviler sig oftere op ad en når man sidder med ham. Men ellers griner han og "møver rundt" som han plejer. Han har heller ikke feber.

Inden han holdte op med at ville spise, gik jeg og undrede mig over at han i et stykke tid havde haft afføring (af "normalt ...

Annonce

... udseende") 6-7 gange om dagen. Nu er det kun et par gange om dagen, vel fordi han ikke rigtig spiser noget. Endvidere skal jeg tilføje, at det virker som om han har lidt mere luft i maven end sædvanlig.

Når han ikke har villet spise noget i op mod 4 timer og begynder at græde, tilbyder jeg ham brystet som han kaster sig over som om han altså er sulten.

Håber, du kan sige om han gennemgår en eller anden "fase", jeg ikke har hørt om, eller om han mon har ondt i maven eller..?

Og hvor lang tid kan en dreng på 7 måneder klare sig uden fast føde?

Med venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien